Blogroll

Saturday

Nak Balik!

Serius, memang aku nak balik cuti Good Friday ni. Aku rindu sangat-sangat kat rumah. Rasa macam dah setahun aku tak balik. Rindu mak, rindu apak, rindu adik-adik, rindu kebun, rindu semuanya...

Sebelum balik, ada satu benda aku nak pertimbangkan: tambang balik. Memang kering la kalau aku balik juga next week. Tapi bagaimana dengan rindu yang sarat ini?

Sebulan je lagi sebelum cuti semester tapi aku rasa betul-betul tak sabar nak balik. Anak-anak perantau mesti faham apa yang aku rasa ni. Aku nak 'ngerepak' sikit la... Asal cuti je, muka-muka yang akan jadi muka first terjengul kat depan pintu rumah diorang adalah muka-muka insan yang tinggal kat area Kuching ni. Dengan nada yang penuh jeles, tahap excited diorang nak balik tu mengalahkan insan-insan yang tinggal kat luar Kuching ni. Contoh, Sibu, Kapit, Miri, Limbang. Kecik ati I ditinggalkan tercongok-congok depan pintu bilik asrama. Jeles betul I...

Jadi, back to the topic, apa keputusan aku ni? Nak balik jugak ke next week???

0 ..helo there..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...