Blogroll

Friday

"Cuti" Ber-Blogging

Aku akan sangat merindukan rutin harian aku iaitu 4B's:
  1. Buka laptop, open browser, click home. Buka blogger dashboard. Checking for updates and new entries from blogger friends.
  2. Buat entry baru kalau idea mencurah-curah dan ada cerita nak 'digorengkan'. Kalau tak ada idea, gigit kuku jari je.
  3. Buka Facebook dan baca komen. Check notification. Like sana, like sini. Komen sana, komen sini.
  4. Buka Twitter, baca tweet kawan-kawan dan close tab (pasal tak berapa rajin nak ber-twitter).
Semuanya kerana aku akan berpindah ke rumah sewa.
Praktikum 3 bulan di SK Rayang, Serian.
Maklumlah, orang tak berapa nak mampu macam aku ni tak melanggan broadband.
Bukan nak kata tak nak, memang nak sangat.
Tapi kalau duitnya tak ada, no money no fun maa...
Semua nak guna duit.
Rumah sewa. Baby Viva. Susu Baby Viva. 
Perut diri sendiri pun nak kena isi juga (rasanya yang ini lagi banyak belanja).
Kemudian bla...bla...bla...

Tunggu la lepas elaun keluar ni, aku usahakan.
Bukan saja untuk lepaskan gian blog walking, tapi untuk buat action-research juga.
Nak kena hantar draf proposal pun pakai email.
Hantar RPH pun email.
Segalanya memerlukan internet.
So, pandai-pandai la aku nak hidup lepas ni.

Baiklah, comes to the main point.
Dengan ini secara rasminya aku mengisytiharkan, mulai esok:
AKU BERCUTI SEKEJAP DARI BER-BLOGGING sehingga segala isu berkaitan langganan broadband berjaya diselesaikan. Terima kasih.

Mesej daripada Cik Suka:
I love my blog.
Miss you all bloggers.

From Left (Cik Suka dan roommate, Cik Beth) - juga housemate praktikum.

From left (Cik Susan, Encik Augustin, Cik Louisa, Cik Suka dan Encik Fardzizul) - Will miss them.

 

3 ..helo there..:

Syam Tajuddin said...

All the best Cikgu! :)

syafiqa said...

berzaman lupa kan blog

ZULHILMI TEMPOYAK said...

alolo...comeinye... ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...