Blogroll

Wednesday

What to do dear~


Hari ni murid-murid begitu mencabar kesabaran hingga aku terlepas cakap, "Kalau sekali lagi cikgu nampak kamu bermain di dalam kelas cikgu, cikgu kunyah kamu!"

Bila fikir balik, kenapa nak marah dorang? Aku sedar pengajaran aku kadang-kadang membosankan mereka. Kalau nak buat games, bising pula ganggu kelas lain. Nak guna makmal & LCD, kita serba kekurangan wahai murid-murid cikgu yang tersayang. Nak melukis, aku tak pandai. Takkan nak bawa haiwan sebenar ke dalam kelas? Bila aku tengok wajah mereka satu-satu, hati aku rasa tersentuh & berfikir sendiri,  "Inilah wajah anak-anak yang perlukan aku." 

So, the thing is that, don't give up! They need TEACHERS. Selalu aku mengingatkan diri sendiri, a teacher MUST THINK on how to make your lesson interesting & meaningful! ^^

0 ..helo there..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...