Blogroll

Saturday

Hakikat Sebuah Cinta

"Andainya engkau ku miliki
Sedahulu, sebelumnya...
Andai ku curah, rasa hati
Mungkin kini ku kan tenang di sampingmu"

Itu kata Siti Nurhaliza - Aku Cinta Padamu. Tapi aku, biar jua sebelummnya aku menyatakan cinta padamu, beza kau dan aku menjarakkan kita. Meski betapa aku menyayangi dirimu, kau tetap bukan milikku dan aku sedar kau tidak pernah menjadi milikku. Biar sekejap cuma kau hadir mengisi kekosongan rasa jiwa dan hatiku, saat itu menjadi bahagia di hatiku biar kini rasa itu meninggalkan luka yang dalam. Kau tidak pernah menjadi kekasihku dan aku tidak pernah menjadi kekasihmu. Hanya rasa cinta itu yang berbicara.

"Patah tumbuh hilang berganti, mengertilah...
Walaupun berbeza zahirnya, terimalah..."

Dan itu pula kata Iklim - Patah Tumbuh Hilang Berganti. Masih bolehkah aku menyemai rasa cinta sedalam itu pada insan lain selain dirimu? Aku tidak pernah menyesal mengenalimu tetapi aku menyesal kerana menyintaimu sedang ku tahu kau akan menjauh dariku. Seksa jiwa ini bila kau pergi kerana kala itu rindu yang pedih datang bertandang. Mungkin hanya aku yang merasakan rindu ini namun aku ingin sekali menyatakan rasa rindu itu padamu, sayang...

"Peluklah tubuhku bila engkau rapuh,
Saat kau mulai terjatuh
Aku datang menyelamatkanmu..."

Kangen Band - Yakinlah Aku Menjemputmu. Dulu kau pernah menyimpul janji ini padaku. Namun, sejak hakikat cinta ini kau sedari, kau tinggalkan rasa ini untuk aku. Aku tidak kuat menghadapi hakikat ini seorang diri...

"Karam aku di lautan duka bila wajahmu hilang di mata..."

Iklim - Karam di Lautan Duka. Sebaris kata ini sudah cukup untuk menggambarkan rasa rindu yang hebat terhadap dirimu. Kau masih ku sayangi...

Akhir kata dariku, andai saat ini engkau merasakan hadirku, aku mahu kau mengerti rasa ini. Meski aku tahu:

"Apa diharap padi seberang, entah berbunga entahkan tidak, entah dipuput angin yang datang , entah dimakan pipit melayang..." Rentak Galur - Sarimah Othman.

0 ..helo there..:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...