Blogroll

Saturday

Kisah cuti


Cantik kan bunga ni...


Suatu senja yang damai kat kampung aku..


Hasil buruan atuk aku.



Ni hasil tangkapan hari pertama aku sampai kat kampung.


Cuti yang seronok namun memenatkan. Entry pertama 2011 setelah hampir 2 bulan blog aku ni bersawang. Maklumlah, kalau dah balik kampung tu, mana la dapat nak online kan. Dah tu, time cuti sorang banyak sangat la yang aku nak merapu tapi tak berkesempatan. Nak berdiari, part ni aku memang malas tahap gaban. haha! Nak terus menulis novel, aku tak bawa lappy aku balik kampung. Takut apa2 jadi masa on the way nak balik. Silap2 boleh tenggelam laptop aku dalam air sungai tu; macam yang terjadi kat sepupu aku, handphone baru dia mandi sungai & terus lemas tenggelam. Sedih betul.

Pastu, pasal nak sangat merakam pengalaman aku balik kampung tu, aku terpaksa 'korbankan' kamera kompak aku. Hingga ke hari ni, skrin kamera aku bertompok hitam...memang sedih la. Kalau abang syam baca entry ni, apa yang patut saya buat dengan kamera tu? Nak hantar ke centre ke? Dah tanya beth, dia cakap hantar je kat centre. Walaupun aku tak pandai nak ambil gambar, tapi aku sayang la dengan kamera tu sebab ada nilai sentimental. Dah tu, kamera tu la yang rakamkan banyak cerita tentang aku dan alam.

By the way, kat atas tu sebahagian gambar2 yang dapat aku rakam dengan hati yang sedih juga la dengan keadaan kamera tu.


9 ..helo there..:

Syam Tajuddin said...

Hi Yan.
Of course I read this post! Hehe
BTW, gambar yg awk amek tu memang skrin dah hitam ke? Those pictures are nice, soo nice.
Kalu iye mcm tu, mebi hardware (LCD) tu yg problem, lens xde problem.
Boleh cuba antar centre 1st :)

Kumang Lelang said...

Hi abg syam! ^^
Yepp..mmg dh hitam pun skrin tu. Rasanya mmg LCD yg ada problem. Mahal ke nak baiki tu? Tp saya sanggup byr asal kamera tu 'selamat' & 'sihat' kembali. :(

Anyway, thnx abg syam. But i like yours the most. Saya ni p'gemar gmbr2 makro.Suma gmbr tu sya ambik guna mode makro. Mmg saya x pndai nak guna mode lain.

Syam Tajuddin said...

Tak tau la yan, mebi costing aound RM100 (maybe :D)
To be sincere, I'm not good in macro.
Gambar bunga apa tu ye? Unik. Xpnah jumpa pun.hehe
I bet yan punye gambar mesti meletop kalo guna makro lens ;)
Keep on posting gambar ya!

Kumang Lelang said...

Boleh thn mahal tu..
Tu sejenis bunga hutan, org iban ckp 'bungai memban'.
Hehe...ntah la, saya ambik gmbr sebab suka nak bg org tengok apa yg saya tengok,tu je. Anyway, thnx! Apa2 pun,saya serahkan bab ambik gmbr ni kat abg syam & beth. Saya jd kaki tengok. ^^

AnakTemuai said...

scientific name; bungai memban.. hehehee.. amai cantik bungai nya tapi mslh ia bungai ia senang amai ka gugur.. terpaksa dimanjakan, bhati2 dan lemah lembut enggau ia baru kecantikkan ia kekal.. indah baka orang indu meh nya: suka dimanjakan, bhati2 dan berlemah lembut baru ulih setia..

Kumang Lelang said...

anak temuai: i like your comment. haha. ^^ amai ko nuan nya unggal.

AnakTemuai said...

ya kah? manah meyh nya.. mste nn org yg jenis nya ga kn...?

Kumang Lelang said...

haha..mungkin la. ;)

AnakTemuai said...

ukai mungkin nya... semesti ia ga kan.. hehehee.. btw, ny mmg dah sikap urg indu ga.. so, kitai x ulih nyalah ke keadaan ga..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...